My Blog List

Thursday, December 23, 2010

pErEmPuAn DaN tAnGisAn

hai everybody...girls boys diluar sane..hawau u..how are you today?? moga baik-baik sahaja hendaknye ( ceh..da macam surat kiriman tak rasmi pulak..)


okeyh..sepatutnye lebih baik aku mulakan dengan ``assalammualaikum`` je.. tu lagi simple and sejuk perut mak melahirkan aku bila mendengarnye.....hehe..


nak tahu,..mase ak dok-dok tengok tv sambil berimaginasi dengan cerita tu..ada pulak babak perempuan menangis.. tak sah kan dalam kebanyakkan filem  and drama tak ade babak tu?? and dalam reality hidup kite pon sebenarnye perempuan suke menangis..maknenye drama and reality tu lebih kurang same je...so, betullah kata orang, dunia ini umpama pentas teater yang besar.. kita semualah (manusia) pelakon-pelakon hebat yang telah ditawarkan belakon di dunia ni.. sometimes kita berpewatakan baik and sometimes kite berpewatakan jahat..


                                                                     happy family

but now, aku bukan nak cakap pasal  teater, drama or happy family mahupun about drama yang aku tengok tadi...... persoalannye sekarang,,` mengape kaum hawa(perempuan) suke  menangis`???



bila perempuan ni menangis macam-macam pandangan orang kan?? especially kaum adam ( lelaki).. antara anggapan dorang:
  • eleh.. girls tu gedik je nak menangis-nangis pulak die kat sini.. menyampah aku tengok..
  • alah..girls tu cume nak cari publisiti murahan je tu..nak orang bagi perhatian kat die..
  • come on girls, ko fikir menangis dapat selesaikan masalah ke??menangis air mate darah sekalipun masalah ko tak akan selesai...
  • MENANGIS LAGI!!! arghh.. lemah betol perempuan ni..

yang tadi tu hanya beberapa anggapan je.maybe banyak lagi anggapan orang bile tengok girls menangis....actually,perempuan menangis kerana bagi mereka menangis merupakan satu kepuasan.. tangisan seseorang perempuan adalah untuk melaungkan suara hati mereka dan tangisan juga merupakan salah satu cara perempuan melepaskan perasaan..for your information,.air mata lah teman perempuan yang paling akrab untuk meluahkan segala-galanya.. maybe ia merupakan kekuatan perempuan juga..maksudnye bagi perempuan, tangisan = kekuatan..eh,,yeke?? ak rase tak jugak..



ada juga orang kata hati perempuan sangat fragile.. ya, mungkin sebab tu lah kadang-kadang dorang boleh menangis secara tibe-tibe bile teringat pasal kenangan pahit and manis dorang..jadi, sebagaimana irama dan lagu tak boleh dipisahkan, macam tu lah perempuan dan tangisan tak boleh dipisahkan...but, kalau boleh control tu,control la ye.. jangan selalu luahkan perasaan korang dengan tangisan until orang lain boleh m`benci korang.. ingat!!! ( bak kate upin dan ipin)




tapi tu cume pendapat saya.. sape-sape nak bangkang or tambah silakan =).. sekian!!
 chau dulu..daa..



35 comments:

  1. lumrah agaknya..

    kadang2 tu kita rasa taknak nangis tapi air mata tak boleh nak tahan, tetap mengalir jugak..dush hati tisu betul kan..

    tapi kdg2 kalau nangis nampak ayuuuu gitu..haha

    ReplyDelete
  2. sy xbaca abis lg entri ni.. tapi tgk tajuk je dh tertarik.kne dgn sy arini.1 hari tahan sebak.. kejap2 menitik air mata nih

    ReplyDelete
  3. nk kt tangisan tu kekuatan btol gak kot sbb kadang laki jd lemah kot bila tgk pempuan nangis...

    ReplyDelete
  4. tangisan itu satu kepuasan nikmatinya ada di sebaliknya

    ReplyDelete
  5. menangis pun boleh jadi senjata mengalahkan org lain. jaga2..

    ReplyDelete
  6. eh da tuka name? :P lea pon suke nngs.. airmate wanita tu kan senjata.. hee.. tp mmg puas kalo dpt nngs

    ReplyDelete
  7. malu nak citer... aku tengah marah gile2 tahap geram gampang pun... kalo mase tu nak bercerita ngan orang pasal tak puas hati ngan geram tu... tibe2 bleh teresak2 menangis.

    tu pasal kalo tengah marah aku suke senyap je... orang lain marah siap bleh maki2... aku tengah marah bleh nangis... adoyaiii...

    memang takde hujung pangkal langsung.

    ReplyDelete
  8. sama² kita berdoa utk rakan kita di Mesir.

    ReplyDelete
  9. sy kuat mengis skunk...
    n sy xrase happy sbb tu
    rase lemah sgt...=(

    ReplyDelete
  10. lelaki pon kuat menangis da skrg..kwn sy yg suka tgok crta korea menangis tgok crita stairway to heaven

    ReplyDelete
  11. memang pun. baru dengar lagu cinta pantai merdeka dah nangis-nangis macam kucing.

    ReplyDelete
  12. nice entry...salam kenal...^^
    air mata kekadang melegakan jiwa yang lara...

    ReplyDelete
  13. menangis la kalo itu boleh ubat luka hati kamu:)

    ReplyDelete
  14. jadi, aku fragile la ?

    eh alamak kantoi.

    ReplyDelete
  15. perempuan menangis itu sbb mmg lumrahnya sedemikian.
    yg pnting, lepas nangis, rasa lega.
    rasa sgt tenang.
    huuu~

    ReplyDelete
  16. lumrah ler ru..ala budak laki pun banyak yg nages tapi cover2...ha ....kantoi

    ReplyDelete
  17. menangis tuh mrupakan terapi tuk dri sndri..

    ReplyDelete
  18. aku fragile. aku senang betul nangis. even kena tegor sikit air mata mesti mengalir. its so sudden =.='

    ReplyDelete
  19. aku pon jenis sengt nangis..kena marah skit jer leh wat aku ngis..tapi biasa sorok2 laa..xsuke smpai kantoi..rase lemah plak..=P

    ReplyDelete
  20. tak suka nangis depan laki.
    rasa loser habissaaannnnnnn -.-'

    ReplyDelete
  21. dulu tak suka nangis..
    saya jadi manusia yang garang.. hati keras.. jiwa gagah...
    sampai la masuk kolej..
    rupa2nya menangis buat jiwa kta jadi lembut...
    sikit-sikit bila terasa hati dengan orang yang saya sayang.
    saya mudah menangis.
    lepas tuh feel like loserr
    sumtimes la....
    after that kan kak...
    saya buat uji kaji.
    subjek ujikaji saya lah...
    lau saya nak menangis saya tahan.
    saya sibuk kan diri..
    tapi hati tak puas.
    bila masa terluang teringat. murung.
    NOW
    saya rasa saya nak nagis..
    berjujuran la air mata..
    lepas tuh sayalah manusia paling puas.
    lau tak nangis saya boleh gila akibat kemurungan yang melampau..

    sekian terima kasih...
    ngeeee

    ReplyDelete
  22. sedih dan menangis tu benda natural sama macam berjoging dan berpeluh lah

    ReplyDelete
  23. bile geram sy nangis,
    bile sy marah kat org sy juge nengis,
    bile sy syg seseorg sy juge menangis.

    ermm. dunno how to solve this. me and air mata tak dpt dipisahkan. huhu.

    ReplyDelete
  24. aku hero jepun..jadi aku nangis je kalau rasa nak nangis..ekekee

    ReplyDelete
  25. im a girl and i agree with u cik honey cz i like to cry a lot. haha

    ReplyDelete
  26. menangis untuk diri..bukan untuk orang...
    :(
    i miss u dik

    ReplyDelete
  27. lumut :) sihat?? huhu

    p/s: menguap, gelak banyak...tu paling cepat buat air mata aku meleleh haha

    ReplyDelete
  28. salam kenal.i dah follow blog ni.follow i balik ye..tq..;D

    ReplyDelete
  29. aku setuju je dengan post ni.tapiii..haha kena jugak tapi2 ni kan. org pompuan ni tak semua boleh kontrol emosi depa.aku ada kawan yang senang menangis, sampai kan dalam hati aku kutuk dia..ek eleh benda kecik pun nak nangis tak sedih pun..pastu aku tnya dia knp benda tu pun nak nangis..dia jawab "entah la mira kite rasa nak nangis je"

    ReplyDelete